250 millió forintos adatvédelmi bírságot szabott ki a NAIH egy hazai bankra

Osszd meg ezt a bejegyzést!

A rekord összegű bírság kiszabására azért került sor, mert a pénzintézet az ügyfélszolgálati hívásokat rögzítette és azokat egy hangelemző szoftver segítségével vizsgálta, annak érdekében, hogy meghatározhassák a beszélő érzelmi állapotát és ez, valamint további kulcsszavak alapján megállapíthassák, hogy kit és milyen sorrendben szükséges visszahívni a bank munkatársainak.

 

A bírság kiszabására nem abból a célból került sor, hogy a bank ne rendelkezett volna adatvédelmi dokumentációval, éppen ellenkezőleg, a dokumentációban szereplő adatok és információk, valamint a valóság közötti eltérés állt a bírság középpontjában. A hatóság beszámolójában hangsúlyozta “[v]alamely dokumentum előállítása önmagában nem az adatkezelői kötelezettség teljesítése”.

 

Bízza szakértőkre az adatvédelmi megfelelést! Keressen bennünket bizalommal!

További cikkek

Érdekmérlegelési teszt – Az meg micsoda?

Ügyfeleink a legtöbb esetben nem is hallották még az érdekmérlegelési teszt kifejezést, így célszerűnek tartjuk ebben a rövid bejegyzésben elmagyarázni, hogy mi is ez pontosan

Ki lehet adatvédelmi tisztviselő?

Múlt heti bejegyzésünkben azt a kérdést jártuk körbe, hogy milyen esetben szükséges (és milyen esetben ajánlott) adatvédelmi tisztviselőt (DPO) kinevezni. Ezen a héten azt a

Kérdése van?

Vegye fel velünk a kapcsolatot most!